Budowanie brandingu przy pomocy Storytellingu

Utworzono: 26-05-2016

W krainie marzeń, zdarzeń, wydarzeń

Bardzo dawno temu, gdy po wodę chodziło się jeszcze  do studni , pierwsi znawcy kultury ludowej udali się do swoich pachnących drewnem chat i obmyślili plan stworzenia nitki łączącej wartości ludowe z promocją lęborskiego  regionu. Jak wieść niesie w Kronikach odnotowano więc znaczącą dla ZPi T datę – mówiącą o Roku Pańskim 2004. Wówczas to do „głosu” doszło Stowarzyszenie św. Jakuba Apostoła w Lęborku, które powołało do życia Zespół  o podbudowie  kaszubskiej.

Pociągi do rożnych Krain z kaszubskich  marzeń

 W trakcie rozwoju miłośnicy folkloru dołączyli w 2008 roku do Lęborskiego Centrum Kultury, które objęło ich swoim płaszczem ochronnym, udostępniło pomieszczenia do prób i wyniosło na forum całej lokalnej społeczności. Kultura zaistniała. Zespół rozwinął skrzydła. Ludzie zapragnęli kołysać się w rytmie muzyki, płynąć  w marzeniach wśród pachnących  lawendami rzek  i wsłuchiwać się w gwizdy odjeżdżających ciężkich pociągów z ulubionej  Stacji Kultura.

Liczba mówi do tłumów

Wspomnieć należy także  o cudowności strojów, które zakładają na siebie zarówno kobiety , jak i mężczyźni. I o tym , że liczebność grupy zamyka się w liczbie około 50 osób. Znawcy gwary, obyczajów i  tradycji wnikają w umysły ludzkie na większości występów, co przyczynia się  do tkliwych  opowieści o Lęborku. Ziemia się promuje, ZPi T przy tym zyskuje. Świat zaczyna doceniać potencjał regionu. Wartość takiego zespołu to bowiem bogactwo otwarte na cały regionalny  świat zaczarowany  w koszyku pełnym różnorodności, w pachnącym mąkami   chlebie, w drożdżówkach pieczonych przez kobiety z Zespołu, w mięsach,  w kawach i zapachowych  herbatach.  Kultura się rozwija.

Kapela rozbawia Zespół

Obecnie wizja brandingu zamyka się w marce Zespołu. Na jej budowę składa się nie tylko poziom wokalny , muzyczny i choreograficzny, ale przede wszystkim ten, który w interesujący sposób urozmaica każdy nowy pokaz na scenie. W wizji zaplanowanej na najbliższe lata sporą rolę odgrywa więc  Kapela. To jej  piękne ukazanie przy tańczącej młodzieży i Dorosłych jest , jak znaczące przytupnięcie w tańcu. To znak czasów. To symbol zaangażowania się  ludzi młodych. To dźwięk stanowiący most do Krainy wiecznych kaszubskich marzeń.

Storytelling kaszubski

Kaszuby to Kraina , która zachwyca prostym podejściem do roli, upraw, jadła i muzyki. Tajemnica jej delikatnego pojmowania zamknięta jest w zwyczajach ludowych, które nadają wyjątkowego rytmu wydarzeniom lokalnym. Miłość do dziadów, którzy na tych ziemiach budowali pierwsze domy daje bowiem dziś moc do promocji kulturalnego krzewienia zapisków licznych Kronikarzy.

Sylwia Skroś

 

 

 

Budowanie brandingu przy pomocy Storytellingu
Budowanie brandingu przy pomocy Storytellingu
Budowanie brandingu przy pomocy Storytellingu
Budowanie brandingu przy pomocy Storytellingu
Budowanie brandingu przy pomocy Storytellingu
Budowanie brandingu przy pomocy Storytellingu
Budowanie brandingu przy pomocy Storytellingu
Budowanie brandingu przy pomocy Storytellingu

Przejdź do góry strony